«Прокидаємось і збираємо постіль!» або Які права мають пасажири залізничного транспорту?

14.03

подорож

Надворі весна, а це означає, що відкривається сезон подорожей! Усім нам доводилося подорожувати потягом. Цей вид транспорту відносно недорогий, швидкий і, що не кажіть, популярний в Україні. Проте далеко не кожен пасажир знає про свої права під час подорожей. То як же діяти, коли Ви запізнились на поїзд чи втратили проїзні документи? Чи можна повернути квиток, перевезти домашнього улюбленця? Ми допоможемо розібратись у цих та інших не менш актуальних питаннях. Ось декілька корисних порад від фахівців БФ «Зміцнення громад». Тож сідайте зручніше, читайте уважно і проґавте Вашу зупинку:)

Готуй квиток заздалегідь!
Продаж проїзних документів, як правило, розпочинається за 30 діб до відправлення у всіх квиткових касах, а також через мережу Інтернет та відділення Укрпошти. На регіональні поїзди продаж проїзних документів розпочинається за 10 діб до відправлення поїзда. Продаж проїзних документів на поїзди залізниць СНД розпочинається лише після перетину поїздом кордону України за умови наявності в поїзді вільних місць.

Спізнилися на поїзд?
Якщо Ви запізнилися на потяг з особистих причин, то можете повернути квиток не пізніше 1-ї години після відправлення поїзду. Вам виплатять вартість квитка. Вартість плацкарти та комісійного збору за оформлення проїзного документа не повертається! Крім цього, Ви маєте сплатити комісійний збір та кошти за повернення. Якщо поїзд відмінили або він запізнюється більш як на одну годину, то повернути кошти за квиток можна, пред’явивши проїзні документи помічнику начальника вокзалу. Тоді Вам повернуть усю суму, включно з платежами за послуги з продажу. Якщо Ви відмовляєтесь від поїздки з особистих причин, то не менше ніж за 24 години до відправлення поїзда Вам можуть виплатити повну вартість квитка і плацкарти; від 24 до 9 годин – повна вартість квитка і 50% вартості плацкарти; менше ніж за 9 годин – тільки вартість квитка.

Усе пропало!
Загублені проїзні документи не поновлюються. Зіпсовані проїзні документи (замоклі, розірвані, обгорілі), за якими не можна повністю встановити дані поїздки, вважаються недійсними і не поновлюються.

Обманув касир?
Якщо у касі неправильно оформили проїзний документ, видали його без наявності вільних місць у вагоні або продали 2 квитка на 1 місце, начальник поїзда і провідник вагона мусять вжити заходів, щоб знайти вільне місце пасажиру в потязі.

«А для мого котика місце знайдеться?»
Домашні тварини маленького розміру та кімнатні декоративні птахи можуть подорожувати разом із Вами, незалежно від типу вагону. Але тварини мають бути у ящиках, корзинах чи клітках. Перевезення собак, незалежно від розміру, дозволено лише у купейному вагоні за умови, якщо Ви викупите всі місця.

Стало зле?
Супроводження пасажирських поїздів медичним працівником не передбачене. Натомість у кожному вагоні має бути медична аптечка. У надзвичайних ситуаціях зверніться до провідника, який повідомить начальника поїзда. Той має викликати швидку допомогу, яка чекатиме хворого на найближчій станції.
36,60С – норма?
Узимку температура у вагоні повинна сягати не нижче +180С, влітку – не вище +220С. Тому, якщо у вагоні для Вас холодно або жарко, зверніться до провідника з проханням перемістити вас у інший вагон.

«Один комплект, будь ласка!»
Комплект постільної білизни в купейних та плацкартних вагонах «Укрзалізниці» коштує 15 грн, у вагонах СВ – 25 грн. За бажанням разом з квитком Ви можете сплатити вартість постільної білизни в касі. У поїзді провідник має видати Вам комплект постільної білизни у герметичній упаковці. Пам’ятайте, якщо Ви помітили, що пакет пошкоджений, вимагайте його заміни. Якщо постільна білизна брудна, також вимагайте її заміни!

«Здаємо постіль!»
Провідник вагона повинен допомагати застилати постільну білизну інвалідам, хворим, людям похилого віку та пасажирам із малими дітьми. Цей обов’язок, як можна зрозуміти, провідник зобов’язаний виконувати без додаткових прохань. Хоча на практиці таке буває, мабуть, нечасто. Більше того, вручити постіль пасажирові й зібрати її за 30 хвилин до прибуття входить до обов’язків провідника вагона.

Теги:

©БО БФ "Зміцнення громад" Дизайн: 

PRoMo-Студія "Fresh"Корпоративна пошта